You Buy, We Deliver     You Order, We Buy & Deliver

 

QUICK LINKS

  Hoe werkt het?
  Shopping Sites  Deals 'n Sales  Coupons  Douane  Kosten  About Us  Contact Us  Voorwaarden
  Home

Wat kost dat nou?

Er zijn drie verschillende kosten verbonden aan het kopen in Amerika en het gebruik van onze service. Wat er NIET aan zit is een lidmaatschap. Iedereen kan van onze service gebruik maken en er is geen lidmaatschap nodig.

De vier kosten waar u rekening mee moet houden zijn:

  • de kosten van het artikel.

  • de kosten van verzenden per FedEx of UPS

  • de kosten van onze service

  • douanekosten

1: Artikel kosten

Het is niet waar dat alles wat u in Amerika koopt goedkoper is dan in Europa. Sommige artikelen kosten nu eenmaal meer vanwege hogere transport kosten in of naar Amerika, hogere belastingen or gewoon omdat de fabrikant meer kan rekenen in Amerika.

2: Verzending

Natuurlijk worden meerdere dozen voor dezelfde klant gecombineerd in één pakket dat wordt doorgezonden naar 1 adres in Nederland of België (of waar dan ook), zodat u de verschillende producten bij meerdere websites kunt aankopen en laten bezorgen bij ons in Amerika. Gezamelijk bestellen met collega's of  vrienden loont dus zeker. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht. Door de vele business die USA2YOU dagelijks aanbrengt bij FedEx krijgen we flinke volume korting, zodat onze verzendkosten altijd stukken lager dan het standaard tarief zijn. Veelal minder dan de helft!

3: USA2YOU kosten

Shopping Service

De kosten voor de Shopping Service bestraan uit 3 delen: Shipping Fee, Shopping Fee en vrachtkosten.
Shipping Fee
is een vast bedrag van €35 voor 1 of 2 naar U verzonden dozen, iedere volgende doos €10 kost  meer. Natuurlijk consolideren wij dozen die hier aankomen zo veel mogelijk dus als een bestelling hier in meerdere kleine dozen aankomt (niet ongewoon) dan herpakken wij het in een minder grotere doos of dozen.
NB: als een aankoop minder dan $100 is, dan krijgt U een korting van op de Shipping Fee van €10.

De Shopping Fee is 5% over het bedrag dat we bij de leverancier besteden.
Naarmate het aankoop bedrag hoger is, wordt dit percentage lager. De Shopping Fee is 4% over het bedrag tussen $5.000 en $10.000, en 3% over het bedrag boven de $10.000.
Vrachtkosten zijn afhankelijk van zowel gewicht als formaat van een zending.
Wij versturen sinds Juni 2020 niets meer per post vanwege het feit dat PostNL tegenwoordig erg onbetrouwbaar en enorm langzaam is. Bovendien is onze volumekorting bij FedEx tegenwoordig zo hoog, dan zelfs een pakketje van slechts 500 gram goedkoper is per Fedex dan de post! En veel sneller natuurlijk: 2 of 5 dagen naar gelang de gekozen service.

Shipping Service

NB: Shipping Service wordt tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt, gezien het feit dat het goedkoper is om ons de aankoop te laten doen omdat wij bedrijfsmatig vrijgesteld zijn van Amerikaansae BTW (Sales Tax).
De kosten van Shipping Service bestaan uit 2 delen: Shipping Fee en vrachtkosten.
Shipping Fee is een vast bedrag van €35 voor 1 of 2 naar U verzonden dozen, iedere volgende doos €10 kost  meer. Natuurlijk consolideren wij dozen die hier aankomen zo veel mogelijk dus als een bestelling hier in meerdere kleine dozen aankomt (niet ongewoon) dan herpakken wij het in een minder grotere doos of dozen.
NB: als een aankoop minder dan $100 is, dan krijgt U een korting van op de Shipping Fee van €10
.

Vrachtkosten zijn afhankelijk van zowel gewicht als formaat van een zending.
Wij versturen sinds Juni 2020 niets meer per post vanwege het feit dat PostNL helaas erg onbetrouwbaar en enorm langzaam is. Bovendien is onze volumekorting bij FedEx tegenwoordig zo hoog, dan zelfs een pakketje van slechts 500 gram goedkoper is per Fedex dan de post! En veel sneller natuurlijk: 2 of 5 dagen naar gelang de gekozen service.

Als U een bestelling "bij elkaar spaart" en het duurt langer dan 1 maand dan is dat geen probleem. Zowel voor Shopping als voor Shipping Service rekenen we dan "plankhuur" na de eerste gratis maand. Plankhuur wordt per (deel van) maand gerekend en bedraagt €20 per plank. Onze planken zijn vrij groot, ongeveer 120x60x60cm. Verreweg de meeste bestellingen komen binnen een maand volledig aan en de plankhuur wordt dan ook alleen toegepast als er echt sprake is van "sparen" of als de klant specifiek verzocht heeft een bestelling nog niet door te sturen. De maand-termijn van gratis opslag begint met de dag dat het eerste deel van een bestelling ontvangen is. Loopt het een dag of 2 over, dan wordt er natuurlijk niet meteen de volle 20 euro gerekend, we zijn daar soepel mee. Common sense.

Voor alle diensten wordt U uiteraard eerst een vrijblijvende offerte aangeboden. Als U akkoord bent met de offerte, betaalt U ons d.m.v. een iDEAL link in de offerte. Betaling gaat naar onze zakelijke rekening bij de ING of RABO  (geen internationale overboekings kosten!).

4: Douanekosten

Voor elk pakket dat verstuurd wordt vanuit het buitenland zijn officieel douane kosten verschuldigd. Douanekosten bestaan uit het reguliere BTW percentage en een variabel invoerrechten percentage.
Douanekosten zijn onvermijdbaar bij buitenlandse aankopen. Vroeger (tot zo 2012) gebeurde het wel eens dat een pakket er zonder kosten doorheen kwam, maar tegenwoordig is alles electronisch en alles wordt aangeslagen. Houd dus gewoon rekening met douanekosten.

Als een pakket met FedEx, UPS of DHL verstuurd wordt, dan worden douanekosten door hun vooruit betaald voor de klant zodat zij de aflevering zo snel mogelijk kunnen doen. Zij sturen de klant dan achteraf een rekening voor deze service.

Douanekosten worden berekend over de aangegeven waarde en vrachtkosten in dollars op de Amerikaanse export formulieren.  Er zijn geen douanerechten verschuldigd wanneer de totale waarde van het pakket onder de €150 ligt, maar BTW is er altijd. Voor meer informatie verwijzen wij U naar de officiële site van de Nederlandse douane.

Entire site ©2008-2020 usa2you.nl. All rights reserved. Copying is a violation of applicable copyright laws in The Netherlands and the US. Guido is watching.